kérdéseivel forduljon ügyfélszolgáltunkhoz

+36 1 510 0548

Mi a GPS (Global Positioning System) alapú helymeghatározás? Válasz megtekintése

A GPS-t (Global Positioning System) az USA Védelmi Minisztériuma megbízására kifejlesztett és általa működtetett globális műholdas helymeghatározó rendszer, melynek segítségével a Föld bármely pontján bármikor meghatározhatjuk pozíciónkat, megközelítőleg 5-10 méteres pontossággal. A helymeghatározás alapfeltétele a megfelelő vételi körülmény, mely szabad területen a legjobb. Zárt térben, magas épületek között, esetleg természeti akadályok miatt romolhat a vétel minősége, ami akár a pozíció-meghatározás teljes akadályozását is okozhatja. Rossz GPS-vételi viszonyok mellett a kilométer számítás pontossága is csökken. Válasz bezárása

Milyen módon tehetek eleget az útdíjfizetési kötelezettségemnek? Válasz megtekintése

Az útvonal bevallása történhet előre megváltott viszonylati jeggyel, vagy OBU útdíjfizető fedélzeti egységgel (Bevallási Közreműködő segítségével), valamint i-Fleet flottakövető rendszer segítségével. Hiteles egyenleginformáció a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatától, vagy a www.hu-go.hu felhasználói felületén kérhető le. Válasz bezárása

Mit jelent a Plug & Play működés? Válasz megtekintése

Az eszközt nem szükséges beszerelni a járműbe, sem telepíteni, csupán a szivargyújtó aljzatához kell csatlakoztatni és máris működésre kész. Nincsen a beépítésből adódó várakozási idő, sem extra beszerelési költség. A vételár tartalmazza a 24 havi adatforgalmi díjat is, így két évig havidíjmentes a konstrukció. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az eszközt a használat megkezdése előtt regisztrálni kell a NÚSZ Zrt. www.hu-go.hu honlapján, valamint gondoskodni kell a folyamatosan pozitív útdíj-egyenleg biztosításáról, hogy a használat során az útdíj levonható legyen." Válasz bezárása

Mi a szerepe a csomagoláson belül található regisztrációs kódnak? Válasz megtekintése

Az első fizető szakaszra való felhajtás előtt a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu honlapon történő regisztráció alkalmával van rá szükség. A 907 kezdetű, 12 számjegyű kódot és a hozzá tartozó 6 számjegyű PIN-kódot regisztráció után meg kell őrizni, mivel a későbbi egyenlegfeltöltések, illetve a top-up vásárlások és adatmódosítások során szüksége lesz rá. Válasz bezárása

Hol és hogyan kell az OBU S550 típusú eszközt elhelyezni? Válasz megtekintése

Az OBU S550 és OBU S900 eszközt úgy kell elhelyezni a jármű műszerfalán, hogy a felső felének (S550 esetén matrica is jelzi) tiszta rálátása legyen az égboltra. OBU S550 esetén a megfelelő műholdas kapcsolat meglétét a kék LED folyamatos fényjelzése jelzi, OBU S900 készülék esetében a kijelzőn megjelenő COM: OK üzenet. Lehetőség szerint el kell kerülni, hogy a készülék szélsőséges hőmérsékletnek, illetve nagy hőingadozásnak legyen kitéve. Válasz bezárása

Milyen módon tájékoztat az eszköz az egyenlegem állapotáról? Válasz megtekintése

Hiteles egyenleginformáció a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatától, vagy a www.hu-go.hu felhasználói felületén kérhető le. OBU S550 készülék esetében a zöld LED ad tájékoztató információt az UD egyenlegről az alábbiak szerint: Folyamatosan világít – UD egyenlege rendben van, nincs teendője Rövid időre felvillan: alacsony az UD egyenlege, gondoskodjon az egyenleg feltöltéséről. Egyenletesen villog: az UD egyenlege kritikus szint alá csökkent, illegálisan használja az utat. A vonatkozó közlekedési szabályok betartása mellett fejezze be az úthasználatot és gondoskodjon az egyenleg feltöltéséről. Amennyiben igénybe veszi az i-Fleet rendszert, akkor az online felületen talál egy ellenőrző ablakot, amely a rendszám beírása után megmutatja, hogy az eszköz működése megfelelő-e, illetve, hogy egyenlege milyen állapotban van. Emellett a http://obu.ifleet.hu oldalon is le tudja ellenőrizni egyenlege státuszát. Válasz bezárása

Mi a teendő tengelyszám-változás (pótkocsi le- vagy felcsatolása) esetén? Válasz megtekintése

OBU S550 készülék esetén, a NÚSZ Zrt. www.hu-go.hu honlapon regisztrált saját felületen lehetséges a kérdéses jármű kiválasztása utáni szerkesztéssel, illetve a http://obu.ifleet.hu oldalon is megteheti ezt, amennyiben a HU-GO weboldalon a Bevallási Közreműködő segítségével való tengelyszám állítást választotta (JDB kategória). Az útdíjtörvény a járműre felszerelt tengelyek számát veszi alapul, függetlenül attól, hogy azok felhúzott (bogie), vagy leeresztett, gördülő állapotban vannak-e. Válasz bezárása

Használhatok egy készüléket több jármű esetén? Válasz megtekintése

Igen, amennyiben Ön járműváltáskor a www.hu-go.hu honlapon átregisztrálja a készüléket az aktuális járműre. Válasz bezárása

Mi történik a 2 év havidíjmentes időszak után, OBU S550 eszköz esetén? Válasz megtekintése

A fedélzeti egységet 2 év után egy egyszeri adattovábbítási díjjal fel kell tölteni, ezt követően a készülék további 2 évig üzemel. Természetesen ez a díj a jelenlegi vételárnak csupán töredéke Válasz bezárása

Rendszámcsere esetén mi a teendő? Válasz megtekintése
Mi a teendő az országhatáron történő kilépéskor? Válasz megtekintése

Az OBU S550 készülékek esetében a szivargyújtóból ki kell húzni a csatlakozót (nem probléma az akkumulátorról való további működés a lemerülésig.) Emellett minden esetben javasolt a készüléket védett helyen tárolni. Az akkumulátor maximális készenléti ideje – új akkumulátor esetében – S550 készüléknél 2 óra. Ha i-Fleet flottakövető rendszerrel rendelkezik, nincs tennivalója. Válasz bezárása

Használhatom-e más országokban útdíj bevallásra, fizetésre az OBU S550 készüléket? Válasz megtekintése
Mi történik abban az esetben, ha rövid időre megszűnik a mobileszköz elektromos ellátása (pl. szivargyújtóból kicsúszik a csatlakozó)? Válasz megtekintése

Az OBU S550 készülék fényjelzéssel, illetve az új OBU S550 készülék fény- és hangjelzéssel is figyelmeztet. OBU S550 készülék esetében a piros LED ad tájékoztatást a tápellátásról az alábbiak szerint: Folyamatosan világít: akkumulátor teljesen fel van töltve, tápellátás rendben van, Önnek nincs teendője. Egyenletesen villog: az akkumulátor töltődik, Önnek nincs teendője. Nem világít: nincs tápellátás, ellenőrizze a tápkábelt, vagy a szivargyújtó áramellátását. Válasz bezárása

Szállítanom/szállíttatnom kell az OBU S550-nel rendelkező járművemet/OBU-mat, mi a teendőm? Válasz megtekintése

Jármű szállítása esetén a szállítójárműnek kell megfizetnie az útdíjat. OBU S550 esetén gondoskodni kell arról, hogy a fedélzeti egység ne gyűjtse, illetve ne továbbítsa az adatokat. Ez a készülék kiregisztrálásával (összerendelés törlésével) érhető el. Válasz bezárása

Járművemben motorcsere történt, megváltozott a környezetvédelmi besorolásom (EURO 2-ről EURO 3-ra). Mi a teendőm? Válasz megtekintése

A www.hu-go.hu honlapon módosítani kell a kérdéses gépjármű besorolását. Válasz bezárása

Mit kell tennem, ha az OBU S550 készüléket gépjárműtől külön kell szállítanom? Válasz megtekintése

OBU S550 esetében szállítás előtt a berendezést ki kell regisztrálni a rendszerből, majd a szállítást követően, amikor ismételten használni szeretné, regisztrálja az új adatokkal a berendezést. Lemerült állapotban minden további nélkül szállítható. Válasz bezárása

Eladtam az autót, nincs szükségem az OBU S550-re sem. Eladhatom az egységet? Válasz megtekintése

Igen, eladhatja. Ügyeljen arra, hogy saját regisztrációját törölje, illetve az új tulajdonos regisztrálja magát a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu honlapon keresztül. Válasz bezárása

Összekevertem a cégnél levő OBU S550 készülékeket, nem tudom, melyik milyen rendszámhoz tartozik? Válasz megtekintése

Adja meg a berendezés 111 kezdetű S/N számát, gyártási számát (melyet a készülék matricáján olvashat) és a 907 kezdetű, 12 számjegyű regisztrációs kódját az i-Cell Kft. munkatársainak (info@icell.hu), akik összepárosítják a készüléket a regisztrációs kóddal. FONTOS: PIN-kódot kizárólag a HU-GO rendszerben regisztrált e-mail címre van módunk kiadni! Válasz bezárása

Mi a teendőm az OBU S550-es eszköz esetleges meghibásodása esetén? Válasz megtekintése

A meghibásodás észlelését követően kérjük haladéktalanul jelezze felénk a felmerülő problémát. Amennyiben a hiba nem orvosolható, a közúti közlekedést viszonylati jegy vásárlásával köteles folytatni. Ezt követően, ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül történt a meghibásodás, akkor a vásárlás helyére vissza kell vinni a készüléket, ahol a megfelelő feltételek mellett kicserélik azt. Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon túli a meghibásodás, akkor a szervizhálózaton keresztül történik a meghibásodott készülékek javítása és/vagy cseréje. Válasz bezárása

Mi a teendőm, ha elveszett a regisztrációs kártya (regisztrációs szám, PIN-kód)? Válasz megtekintése

Az i-Cell Kft. a berendezés 111-nel kezdődő S/N, gyártási száma, valamint a vásárlást igazoló számla alapján biztosítja Önnek az elveszett adatokat. Válasz bezárása

Mi a teendőm megsemmisült OBU esetén? Válasz megtekintése

A további úthasználathoz viszonylati jegyet kell váltani, vagy vásárolni kell egy másik berendezést, amit regisztrálni kell a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu oldalon. Válasz bezárása

Mi a teendőm elveszett, ellopott OBU esetében? Válasz megtekintése

Törölje a regisztrációt (regisztrálja ki az eszközt) a HU-GO rendszerből, illetve a további úthasználathoz váltson viszonylati jegyet, vagy vásároljon egy másik berendezést és regisztráljon a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu oldalon. Válasz bezárása

Mi a teendőm, ha a www.hu-go.hu nem fogadja el a regisztrációs számot, illetve PIN-kódot? Válasz megtekintése

Tájékozódjon az ügyfélszolgálatnál, hogy nincs-e regisztrációt gátló műszaki hiba. Ha ez a probléma nem áll fenn, 3 munkanapon belüli vásárlás esetén lehetősége van az eszköz cseréjét kérni a vásárlás helyszínén, illetve 3 munkanapon túli vásárlás esetén szervizpontjainkon. Válasz bezárása

Garancia és jótállás Válasz megtekintése

Az általunk és viszonteladóinkon keresztül forgalmazott OBU eszközökre meghibásodás esetén három év garancia érvényes. (A garancia az akkumulátorra nem terjed ki.) . A vásárlástól számított három munkanapon belüli meghibásodás esetén készülékcsere történik a vásárlás helyszínén. A jótállás érvényesítésének a feltételei: rendeltetésszerű használat, biztonsági címke sértetlensége, számla és jótállási jegy megléte. Válasz bezárása