Mi a GPS (Global Positioning System) alapú helymeghatározás? |
Válasz megtekintése
A GPS-t (Global Positioning System) az USA Védelmi Minisztériuma megbízására kifejlesztett és általa működtetett globális műholdas helymeghatározó rendszer, melynek segítségével a Föld bármely pontján bármikor meghatározhatjuk pozíciónkat, megközelítőleg 5-10 méteres pontossággal. A helymeghatározás alapfeltétele a megfelelő vételi körülmény, mely szabad területen a legjobb. Zárt térben, magas épületek között, esetleg természeti akadályok miatt romolhat a vétel minősége, ami akár a pozíció-meghatározás teljes akadályozását is okozhatja. Rossz GPS-vételi viszonyok mellett a kilométer számítás pontossága is csökken. Válasz bezárása |
Milyen módon tehetek eleget az útdíjfizetési kötelezettségemnek? |
Válasz megtekintése
Az útvonal bevallása történhet előre megváltott viszonylati jeggyel, vagy OBU útdíjfizető fedélzeti egységgel (Bevallási Közreműködő segítségével), valamint i-Fleet flottakövető rendszer segítségével. Hiteles egyenleginformáció a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatától, vagy a www.hu-go.hu felhasználói felületén kérhető le. Válasz bezárása |
Mit jelent a Plug & Play működés? |
Válasz megtekintése
Az eszközt nem szükséges beszerelni a járműbe, sem telepíteni, csupán a szivargyújtó aljzatához kell csatlakoztatni és máris működésre kész. Nincsen a beépítésből adódó várakozási idő, sem extra beszerelési költség. A vételár tartalmazza a 24 havi adatforgalmi díjat is, így két évig havidíjmentes a konstrukció. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az eszközt a használat megkezdése előtt regisztrálni kell a NÚSZ Zrt. www.hu-go.hu honlapján, valamint gondoskodni kell a folyamatosan pozitív útdíj-egyenleg biztosításáról, hogy a használat során az útdíj levonható legyen." Válasz bezárása |
Mi a szerepe a csomagoláson belül található regisztrációs kódnak? |
Válasz megtekintése
Az első fizető szakaszra való felhajtás előtt a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu honlapon történő regisztráció alkalmával van rá szükség. A 907 kezdetű, 12 számjegyű kódot és a hozzá tartozó 6 számjegyű PIN-kódot regisztráció után meg kell őrizni, mivel a későbbi egyenlegfeltöltések, illetve a top-up vásárlások és adatmódosítások során szüksége lesz rá. Válasz bezárása |
Hol és hogyan kell az OBU S550 típusú eszközt elhelyezni? |
Válasz megtekintése
Az OBU S550 és OBU S900 eszközt úgy kell elhelyezni a jármű műszerfalán, hogy a felső felének (S550 esetén matrica is jelzi) tiszta rálátása legyen az égboltra. OBU S550 esetén a megfelelő műholdas kapcsolat meglétét a kék LED folyamatos fényjelzése jelzi, OBU S900 készülék esetében a kijelzőn megjelenő COM: OK üzenet. Lehetőség szerint el kell kerülni, hogy a készülék szélsőséges hőmérsékletnek, illetve nagy hőingadozásnak legyen kitéve. Válasz bezárása |
Milyen módon tájékoztat az eszköz az egyenlegem állapotáról? |
Válasz megtekintése
Hiteles egyenleginformáció a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatától, vagy a www.hu-go.hu felhasználói felületén kérhető le. OBU S550 készülék esetében a zöld LED ad tájékoztató információt az UD egyenlegről az alábbiak szerint: Folyamatosan világít – UD egyenlege rendben van, nincs teendője Rövid időre felvillan: alacsony az UD egyenlege, gondoskodjon az egyenleg feltöltéséről. Egyenletesen villog: az UD egyenlege kritikus szint alá csökkent, illegálisan használja az utat. A vonatkozó közlekedési szabályok betartása mellett fejezze be az úthasználatot és gondoskodjon az egyenleg feltöltéséről. Amennyiben igénybe veszi az i-Fleet rendszert, akkor az online felületen talál egy ellenőrző ablakot, amely a rendszám beírása után megmutatja, hogy az eszköz működése megfelelő-e, illetve, hogy egyenlege milyen állapotban van. Emellett a http://obu.ifleet.hu oldalon is le tudja ellenőrizni egyenlege státuszát. Válasz bezárása |
Mi a teendő tengelyszám-változás (pótkocsi le- vagy felcsatolása) esetén? |
Válasz megtekintése
OBU S550 készülék esetén, a NÚSZ Zrt. www.hu-go.hu honlapon regisztrált saját felületen lehetséges a kérdéses jármű kiválasztása utáni szerkesztéssel, illetve a http://obu.ifleet.hu oldalon is megteheti ezt, amennyiben a HU-GO weboldalon a Bevallási Közreműködő segítségével való tengelyszám állítást választotta (JDB kategória). Az útdíjtörvény a járműre felszerelt tengelyek számát veszi alapul, függetlenül attól, hogy azok felhúzott (bogie), vagy leeresztett, gördülő állapotban vannak-e. Válasz bezárása |
Használhatok egy készüléket több jármű esetén? |
Válasz megtekintése
Igen, amennyiben Ön járműváltáskor a www.hu-go.hu honlapon átregisztrálja a készüléket az aktuális járműre. Válasz bezárása |
Mi történik a 2 év havidíjmentes időszak után, OBU S550 eszköz esetén? |
Válasz megtekintése
A fedélzeti egységet 2 év után egy egyszeri adattovábbítási díjjal fel kell tölteni, ezt követően a készülék további 2 évig üzemel. Természetesen ez a díj a jelenlegi vételárnak csupán töredéke Válasz bezárása |
Rendszámcsere esetén mi a teendő? |
Válasz megtekintése
A www.hu-go.hu honlapon át kell regisztrálni a készüléket. Válasz bezárása |
Mi a teendő az országhatáron történő kilépéskor? |
Válasz megtekintése
Az OBU S550 készülékek esetében a szivargyújtóból ki kell húzni a csatlakozót (nem probléma az akkumulátorról való további működés a lemerülésig.) Emellett minden esetben javasolt a készüléket védett helyen tárolni. Az akkumulátor maximális készenléti ideje – új akkumulátor esetében – S550 készüléknél 2 óra. Ha i-Fleet flottakövető rendszerrel rendelkezik, nincs tennivalója. Válasz bezárása |
Használhatom-e más országokban útdíj bevallásra, fizetésre az OBU S550 készüléket? |
Válasz megtekintése
Jelenleg még nem. Válasz bezárása |
Mi történik abban az esetben, ha rövid időre megszűnik a mobileszköz elektromos ellátása (pl. szivargyújtóból kicsúszik a csatlakozó)? |
Válasz megtekintése
Az OBU S550 készülék fényjelzéssel, illetve az új OBU S550 készülék fény- és hangjelzéssel is figyelmeztet. OBU S550 készülék esetében a piros LED ad tájékoztatást a tápellátásról az alábbiak szerint: Folyamatosan világít: akkumulátor teljesen fel van töltve, tápellátás rendben van, Önnek nincs teendője. Egyenletesen villog: az akkumulátor töltődik, Önnek nincs teendője. Nem világít: nincs tápellátás, ellenőrizze a tápkábelt, vagy a szivargyújtó áramellátását. Válasz bezárása |
Szállítanom/szállíttatnom kell az OBU S550-nel rendelkező járművemet/OBU-mat, mi a teendőm? |
Válasz megtekintése
Jármű szállítása esetén a szállítójárműnek kell megfizetnie az útdíjat. OBU S550 esetén gondoskodni kell arról, hogy a fedélzeti egység ne gyűjtse, illetve ne továbbítsa az adatokat. Ez a készülék kiregisztrálásával (összerendelés törlésével) érhető el. Válasz bezárása |
Járművemben motorcsere történt, megváltozott a környezetvédelmi besorolásom (EURO 2-ről EURO 3-ra). Mi a teendőm? |
Válasz megtekintése
A www.hu-go.hu honlapon módosítani kell a kérdéses gépjármű besorolását. Válasz bezárása |
Mit kell tennem, ha az OBU S550 készüléket gépjárműtől külön kell szállítanom? |
Válasz megtekintése
OBU S550 esetében szállítás előtt a berendezést ki kell regisztrálni a rendszerből, majd a szállítást követően, amikor ismételten használni szeretné, regisztrálja az új adatokkal a berendezést. Lemerült állapotban minden további nélkül szállítható. Válasz bezárása |
Eladtam az autót, nincs szükségem az OBU S550-re sem. Eladhatom az egységet? |
Válasz megtekintése
Igen, eladhatja. Ügyeljen arra, hogy saját regisztrációját törölje, illetve az új tulajdonos regisztrálja magát a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu honlapon keresztül. Válasz bezárása |
Összekevertem a cégnél levő OBU S550 készülékeket, nem tudom, melyik milyen rendszámhoz tartozik? |
Válasz megtekintése
Adja meg a berendezés 111 kezdetű S/N számát, gyártási számát (melyet a készülék matricáján olvashat) és a 907 kezdetű, 12 számjegyű regisztrációs kódját az i-Cell Kft. munkatársainak (info@icell.hu), akik összepárosítják a készüléket a regisztrációs kóddal. FONTOS: PIN-kódot kizárólag a HU-GO rendszerben regisztrált e-mail címre van módunk kiadni! Válasz bezárása |
Mi a teendőm az OBU S550-es eszköz esetleges meghibásodása esetén? |
Válasz megtekintése
A meghibásodás észlelését követően kérjük haladéktalanul jelezze felénk a felmerülő problémát. Amennyiben a hiba nem orvosolható, a közúti közlekedést viszonylati jegy vásárlásával köteles folytatni. Ezt követően, ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül történt a meghibásodás, akkor a vásárlás helyére vissza kell vinni a készüléket, ahol a megfelelő feltételek mellett kicserélik azt. Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon túli a meghibásodás, akkor a szervizhálózaton keresztül történik a meghibásodott készülékek javítása és/vagy cseréje. Válasz bezárása |
Mi a teendőm, ha elveszett a regisztrációs kártya (regisztrációs szám, PIN-kód)? |
Válasz megtekintése
Az i-Cell Kft. a berendezés 111-nel kezdődő S/N, gyártási száma, valamint a vásárlást igazoló számla alapján biztosítja Önnek az elveszett adatokat. Válasz bezárása |
Mi a teendőm megsemmisült OBU esetén? |
Válasz megtekintése
A további úthasználathoz viszonylati jegyet kell váltani, vagy vásárolni kell egy másik berendezést, amit regisztrálni kell a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu oldalon. Válasz bezárása |
Mi a teendőm elveszett, ellopott OBU esetében? |
Válasz megtekintése
Törölje a regisztrációt (regisztrálja ki az eszközt) a HU-GO rendszerből, illetve a további úthasználathoz váltson viszonylati jegyet, vagy vásároljon egy másik berendezést és regisztráljon a NÚSZ Zrt. által üzemeltetett www.hu-go.hu oldalon. Válasz bezárása |
Mi a teendőm, ha a www.hu-go.hu nem fogadja el a regisztrációs számot, illetve PIN-kódot? |
Válasz megtekintése
Tájékozódjon az ügyfélszolgálatnál, hogy nincs-e regisztrációt gátló műszaki hiba. Ha ez a probléma nem áll fenn, 3 munkanapon belüli vásárlás esetén lehetősége van az eszköz cseréjét kérni a vásárlás helyszínén, illetve 3 munkanapon túli vásárlás esetén szervizpontjainkon. Válasz bezárása |
Garancia és jótállás |
Válasz megtekintése
Az általunk és viszonteladóinkon keresztül forgalmazott OBU eszközökre meghibásodás esetén három év garancia érvényes. (A garancia az akkumulátorra nem terjed ki.) . A vásárlástól számított három munkanapon belüli meghibásodás esetén készülékcsere történik a vásárlás helyszínén. A jótállás érvényesítésének a feltételei: rendeltetésszerű használat, biztonsági címke sértetlensége, számla és jótállási jegy megléte. Válasz bezárása |